Henting og levering av bilen

Leietaker og utleier avtaler når/hvor henting og levering av bil skal skje seg i mellom. Normalt skal bilen hentes og leveres på utleier sin adresse. 

Hente- og leveringsskjema
Ved henting og levering av bilen skal leietaker fylle ut et skjema i Nabobil-appen. Vi anbefaler at appen lastes ned før henting av bilen, den finner du i App Store og Google Play. Skjemaet finner du via samtalen med utleier. 

I skjemaet skal det lastes opp minimum 5 bilder av bilen (4 utvendig og 1 av dashbord). Dette gjøres for å dokumentere bilens tilstand ved henting og levering. Bildene benyttes i behandling av skadesaker og blir delt med vår forsikringspartner ved behov. 

Etter bildene er tatt skal det registreres kilometerstand og drivstoffnivå på bilen. Dette benyttes for å beregne eventuelle ekstrautgifter (ekstra kjørte kilometer og manglende drivstoff). Ekstrautgiftene blir trukket direkte fra kortet som er registrert på leietaker sin profil. 

Både utleier og leietaker har tilgang til å se både bilder og annet som blir lastet opp i skjemaet ved henting og levering via samtalen seg imellom, enten i Nabobil-appen eller på Nabobil.no. 

 

 

Vedlegg:

  • 15._Fyll_inn_tilbakemelding.png
  • 14._Ferdig_-_tilbakemelding.png
  • 13._Leveringsskjema_fyllt_inn.png
  • 12_-_Leveringsskjema.png
  • 11_-_Henteskjema_fyllt_inn.png
  • 9_-_Etter_betalt__overta_bilen.png
  • 8_-_Leietaker_betalt.png