Det er ditt ansvar å sørge for at bilen er ren og trygg å kjøre for leietakere. Til gjengjeld må leietakere levere bilen tilbake i samme tilstand som ved henting. Selv om de ikke er pålagt å vaske bilen etter hvert leieforhold skal de ikke levere bilen vesentlig mer skitten enn den var da de hentet den.
Dersom leietaker leverer bilen og den er vesentlig mer skitten enn ved henting kan du be om kompensasjon for tiden du må bruke på å vaske bilen din.
Du har 48 timer etter endt leieforhold på å be om kompensasjon. Gå til dine avsluttede leieforhold > velg leieforholdet > “Be om kompensasjon for skitten bil.” Vi vil sammenligne bilder fra henting og levering for å avgjøre om du har krav på kompensasjon eller ikke.
Vi behandler ikke henvendelser per epost om kompensasjon for vask. Du er nødt til å kreve kompensasjon direkte via leieforholdet på nettsiden eller i appen. På denne måten sørger vi for at bilder lastet opp er lagret med riktig metadata og at vi vet når bildene er tatt.
Beløpet som belastes leietaker avhenger av hvor skitten bilen er. I noen tilfeller er det administrasjonsgebyr inkludert i gebyret for å dekke kostnadene for at våre medarbeidere håndterer denne typen henvendelser- Administrasjonsgebyret lar oss garantere for din utbetaling når det ikke er mulig å belaste leietaker direkte.
Vårt team bestemmer hvilke av gebyrene som skal benyttes basert på hvor skitten bilen er:
Litt skitten
Middels skitten
Veldig skitten
Røyking
Dersom det trengs profesjonell rens av bilen må du sende oss bilder av tilstanden til bilen samt et tilbud fra et bilvaskeri som viser kostnad for rens. Vent til du har fått svar fra oss før du gjennomfører rens slik at du er sikker på at du får refundert pengene. I slike tilfeller refunderer vi den faktiske kostnaden for rens av bilen og standard rengjøringsgebyr gjelder ikke.